יום ראשון, 16 בדצמבר 2012

תחילת הקריירה הצבאית של נפוליאון

כאשר נפוליאון סיים את לימודיו הוא גויס לחיל התותחנים כקצין בדרגת סגן משנה וב3 בנובמבר הצטרף לחיל המצב שם עבר הכשה בסיסית.
בינואר 1786 סיים את הכשרתו הצבאית ובאוגוסט נשלח לדכא הפגנה. כאשר דוכאה ההפגנה נפוליאון קיבל אישור יציאה לחופשה ונסע לקורסיקה מולדתו, שם התאחד עם משפחתו שלא ראה 8 שנים. המשפחה של נפוליאון הייתה במשבר כלכלי מאז מות אביו ולכן נפוליאון נסע לפריז כדי להחזיר את הסבסוד למשפחתו, בפריז הרבה נפוליאון לבלות בתאטרון. בינואר 1788 חזר נפוליאון לקורסיקה והאריך את חופשתו מ9 חודשים לשנתיים. כאשר חזר לצבא הוצב באוקסין ושם ניצל את זמנו הפנוי בקריאה וכתיבה. באוגוסט 1788 הועלה נפוליאון לדרגת סגן ונבחר לפקד על פלוגת ניסויים שחקרה דרכים לירות פצצות מרגמה מתותח רגיל. בערב המהפכה הצרפתית שלח נפוליאון מכתב לראש המורדים ובו העיד על שנאתו לכתר תחתיו הוא משרת.
המהפכה הצרפתית הביאה להזדהות עם נפוליאון מכיוון שפנתה נגד האצולה הצרפתית הבכירה אותה תיעב.
בעת המהפכה, כאשר מלך צרפת הוצא להורג, נלחם נפוליאון נגד כוחות ספרד ואנגליה בעיר הנמל טולון, ולאות תודה הועלה לדרגת גנרל. נפוליאון תמך ביעקובונים תומכי המהפכה ולאחר נפילת רובספייר ישב זמן קצר בכלא. עם שחרורו לקח חלק בדיכוי מרידה של מלוכנים בפריז וכך מצא חן בעיני הדירקטוריון. כאשר התגלו בעיות בחזית עם איטליה ממשלת צרפת ביקשה ממנו לחזור לשרת בצבא. נפוליאון התמנה למפקד הצבא הצרפתי נלחם על רעיונות המהפכה מול אוסטרליה שסימלה את המשטר הישן. במשך כשנה נפוליאון לחם נגד האוסטרים בצפון איטליה והשיג ניצחונות מרשימים.

תגובה 1:

  1. עמית, נהנתי לקרוא את הבלוג שלך, הוא היה מעניין מאוד. למדתי שבזמן שרותו של נפוליאון בצבא אביו מת ומשפחתו הגיעה למצב כלכלי קשה, ולכן הוא חזר אליהם לאחר שלא ראה אותם 8 שנים.

    השבמחק